close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אכן ליכוד ב

הרב יניב חניאח שבט, תשעה28/01/2015

הבחירה בכדורגלן, איש תרבות הספורט, על חשבון אנשי מעשה וחזון, מלמדת שתרבות הרייטינג היא עמוק בתוך חייו של המנהיג הפוליטי של הציונות הדתית

תגיות:
התדהמה של אנשי הציונות הדתית מהשיריון המוזר של בנט, במקום גבוה ברשימה, לאלי אוחנה עדיין מכה גלים. גלים סוערים ונוקבים שספק אם ישככו בעתיד הקרוב גם אם חלק יקבלו בלית ברירה את הדין הנורא הזה, מתוך חוסר יכולת לנצח את המנהיג. ללא ספק יהיו רבים, כמו הרב דני טרופר ואחרים שיצדיקו את המהלך בתירוץ של אי סקטוריאליות, אחרים פשוט יכנעו, כמו חברי הכנסת שאין להם ממש ברירה, אולם הרושם של המהלך הרע של בנט ישאר, לתמיד.

קצת כמו אצל יצחק אבינו, שראה פתאום את התהום מתחת לעשיו וחרד חרדה גדולה, כך גם אנחנו נחשפנו, פתאום, לתיהום האדירה שבנינו לבין מי שמתיימר להיות מנהיג הציונות הדתית בימינו. ראינו המון סימנים קטנים לכך, כמו הבחירה בשירת נשים כשיר המפלגה, כמו השיריון של איש התקשורת ינון מגל, כמו הפניה לעוד אנשי  תקשורת שיש כאן הבדל בתפיסות העולם, שיש כאן אנשים ויועצים ששקועים כל כולם בתרבות החומר והריאלטי ורואים בה את חזות הכל... אולם הבחירה בכדורגל, איש שהתפרנס מחילול שבת כמקצוע, תומך התנתקות ללא רקורד או ציבור או עשיה או משהו אחר למקום גבוה מלמדת עד כמה בנט שם... בטלוויזיה, בריאליטי, ברייטינג. אלו השיקולים שלו, זו הדרך שהוא רוצה ואלו "המזרחים" שהוא מחפש. פתאום הבנו כמה רחוקה הדרך בינינו לבינו, כמה הוא באמת חושב שהוא הוא הציבור. ועד כמה כל השאר לא נחשבים.

אני מוכן לקבל שיש אנשים כמו בנט בציבור הדתי לאומי. הם ישנם והם חושבים אחרת ממני בהרבה מאוד דברים, הם חלק מהציבור. אבל בנט ודומיו אינם מוכנים לקבל שישנם גם אנשים כמוני בציבור. שגם אנחנו חלק מהעניין, שגם לנו יש קול ורצון ואמירה. מבחינתם אנחנו סרח עודף ומיותר של הציונות הדתית שצריכה, כמו כל עם ישראל שהם רואים ברחוב, להימרח מול הטלוויזיה במוצאי שבת או בשבת עצמה אחרי הקידוש, ולראות כדורגל? אנחנו לא נחשבים, לא נספרים ולא חלק מהמחנה הנאור שהם הם מייצגיו. הבחירה בכדורגלן, איש תרבות הספורט, על חשבון אנשי מעשה ואנשי חזון, אנשים שהקימו עמותות, שנלחמו, שגייסו כספים, שהקיזו דם, שרצו ותמכו וסבלו פעמים רבות מלמדת שתרבות הרייטינג היא עמוק בתוך חייו של המנהיג הפוליטי של הציונות הדתית ויועציו. הם מאמינים בזה. בנט הרי יכול היה לבחור באמסלם- ספרדי, ימני, איש שמביא ציבור שרחוק מהציונות הדתית ושהביא כמעט 100 אלף קולות לבדו בבחירות האחרונות. אבל מבחינתו זו אפילו לא אופציה. הספרדים, מבחינתו של בנט, הם כדורגלים... וזו זו ההתנשאות האמיתית. המחשבה שאלי אוחנה בחר ב"טעות" בכדורגל או בטעות בהתנתקות אומרת משהו כמו- הוא לא באמת הבין מה הוא עושה. כשהוא יהיה איתנו הוא יבחר בטוב, הוא יצביע נגד חילול שבת במרחב הציבורי, כי הוא טעה... היא ההתנשאות האמיתית. ופתאום, כל חברי ואני עומדים מול שוקת שבורה באמת, כי פתאום נפער לפנינו הפער הגדול בינינו לבין אנשי ההי טק הדתיים ואנחנו לא יכולים להכיל את השבר.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה